Kas yra AdBlue ir kokia jo paskirtis automobilyje?

Kas yra AdBlue ir kokia jo paskirtis automobilyje?

AdBlue – tai bespalvis, netoksiškas karbamido ir vandens mišinys, naudojamas dyzeliniuose automobiliuose siekiant sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį pagal Euro 6 standartus.

Kas yra AdBlue skystis ir kam jo reikia?

Kas yra AdBlue – tai klausimas, kylantis daugeliui vairuotojų, įsigijusių modernesnes dyzelines transporto priemones. AdBlue skystis yra naudojamas AdBlue sistemoje, kuri įdiegta daugelyje dyzelinių automobilių nuo 2015 metų. Ši sistema naudoja skystį, kad sumažintų kenksmingų išmetamųjų dujų – azoto oksido – kiekį. Kai AdBlue skystis įpurškiamas į išmetimo sistemą, jis reaguoja su dujomis ir padeda paversti jas nekenksmingais junginiais: azotu ir vandeniu.

Dyzelino išmetimo skystis

AdBlue iš tiesų yra registruotas prekės ženklas, naudojamas kaip bendrinis pavadinimas dyzelino išmetimo skysčiui (DEF – Diesel Exhaust Fluid) apibūdinti. Nors pirmieji dyzeliniai automobiliai su AdBlue sistema pasirodė dar 2009 metais, ši technologija plačiau paplito tik įsigaliojus griežtesniems Euro 6 emisijos standartams. Pats skystis – tai 32,5% itin gryno karbamido ir 67,5% demineralizuoto vandens mišinys, skirtas mažinti azoto oksidų kiekį išmetamosiose dujose.

AdBlue yra itin svarbus siekiant sumažinti išmetamųjų teršalų kiekį, todėl jis padeda apsaugoti aplinką ir atitikti griežtėjančius emisijos reikalavimus.

AdBlue sistema

Dyzelinu varomose transporto priemonėse, turinčiose AdBlue sistemą, naudojami keli pagrindiniai komponentai, kurie veikia kartu, kad sumažintų žalingų azoto oksidų išmetimą į aplinką:

  • Dyzelinis variklis – degimo metu išsiskiria azoto oksidai, kurie per išmetimo sistemą patenka į aplinką.
  • AdBlue bakas – tai talpa, kurioje laikomas dyzelino išmetimo skystis (AdBlue) iki jo įpurškimo į išmetimo sistemą.
  • Dozavimo valdymo sistema – ši valdymo sistema kontroliuoja, kiek tiksliai AdBlue skysčio patenka į išmetimo dujas. Skystis išpurškiamas prieš pat katalizatorių, mažomis dozėmis.
  • SCR katalizatorius (selektyviosios katalizinės redukcijos sistema) – šioje dalyje AdBlue skystis reaguoja su azoto oksidais. Reakcijos metu teršalai suskyla į nekenksmingus vandens garus ir azotą, taip ženkliai sumažinant išmetamųjų teršalų kiekį.

Kuriuose automobiliuose reikia pilti AdBlue?

AdBlue skystį reikia naudoti dyzeliniuose automobiliuose, kurie atitinka Euro 6 išmetimo standartus. Dažniausiai tai yra lengvieji automobiliai, mikroautobusai, sunkvežimiai ir kitos dyzelinės transporto priemonės, turinčios AdBlue sistemą. Jeigu vairuoji naujesnį dyzelinį automobilį – tikėtina, kad Tavo transporto priemonė yra su AdBlue sistema ir Tau reikės reguliariai papildyti šį skystį.

AdBlue sistema – privalumai

  • Sumažina išmetamųjų teršalų kiekį
  • Leidžia atitikti Euro 6 standartus
  • Mažina azoto oksido išmetimą
  • Nekenksmingas varikliui
  • Yra saugus aplinkai

AdBlue sistemos trūkumai

  • Reikia reguliariai pildyti
  • Papildomos eksploatacijos išlaidos
  • Netinkamas skystis gali sukelti remonto išlaidas
  • Pasibaigus skysčiui, automobilis gali nebeužsivesti

Kur automobilyje yra AdBlue skysčio bakas?

AdBlue bakas dažniausiai yra įrengtas šalia degalų bako, tačiau priklausomai nuo automobilio modelio, jis gali būti po bagažinės danga, po variklio dangčiu ar net prie galinės automobilio ašies. Užpildymo anga dažniausiai žymima mėlyna spalva ir aiškiai nurodo, kad tai AdBlue skysčio pildymo vieta.

Kaip pasirinkti AdBlue skystį?

Rinka siūlo įvairių gamintojų AdBlue skystį, tačiau svarbiausia – rinktis sertifikuotą produktą, atitinkantį ISO 22241 standartą. Kokybiškas AdBlue skystis yra 32,5% karbamido ir 67,5% demineralizuoto vandens mišinys. Žemos kokybės skystis gali pakenkti AdBlue sistemai ir sukelti brangų remontą.

Kaip papildyti AdBlue?

  • Rask, kur yra Tavo automobilyje yra AdBlue bako anga. Ji dažniausiai būna šalia degalų bako, tačiau gali būti ir kitur – priklausomai nuo modelio.
  • Įsigyk reikiamą kiekį AdBlue skysčio. Kiek pilti AdBlue, nurodyta automobilio vadove.
  • Atsargiai įpilk skystį į AdBlue baką. Būk atsargus – AdBlue skysčio negalima pilti į degalų baką, nes tai gali sukelti rimtų gedimų.
  • Naudok specialų pildymo butelį arba piltuvą, kad išvengtum išsiliejimo ir skysčio patekimo ant automobilio dalių.
  • Užsuk bako dangtelį ir įsitikink, kad jis gerai uždarytas.

Ar galima AdBlue sistemą atjungti?

Nors kai kurie automobilių servisai siūlo AdBlue sistemos atjungimą, tai yra nelegalu ir gali užtraukti baudą. Be to, pašalinus AdBlue sistemą, transporto priemonė praranda galimybę atitikti išmetimo standartus. Tai taip pat turi įtakos techninei apžiūrai – automobilis gali jos nepraeiti. AdBlue sistema yra svarbi ne tik dėl ekologijos, bet ir dėl teisinių reikalavimų.

Ar galima važiuoti pasibaigus AdBlue?

Ne, AdBlue yra būtinas skystis daugeliui šiuolaikinių dyzelinių automobilių. Pasibaigus skysčiui, automobilio variklis gali nebeužsivesti arba pereiti į riboto veikimo režimą. Sistema siunčia įspėjimą likus keliems šimtams kilometrų iki visiško išsekimo, tad svarbu laiku papildyti.

Kaip dažnai AdBlue gali reikėti pildyti?

AdBlue naudojimo dažnumas priklauso nuo transporto priemonės modelio, vairavimo stiliaus ir sąlygų. Dažniausiai AdBlue skystį reikia pildyti kas 5 000–15 000 km. Kai kurios transporto priemonės turi indikatorių, kuris informuoja, kiek liko skysčio.

Kur įsigyti AdBlue skysčio?

Labai svarbu pasirūpinti, kad Tavo automobiliui būtų naudojamas tinkamos sudėties AdBlue skystis. Tik kokybiškas ir reikalavimus atitinkantis skystis garantuoja saugų AdBlue sistemos ir katalizatoriaus veikimą. Priešingu atveju gali kilti rimtų techninių problemų, kurių šalinimas gali kainuoti brangų remontą.

AdBlue papildyti gali daugumoje degalinių, automobilių atstovybėse bei kai kuriuose autoservisuose. Kadangi dauguma šiuolaikinių dyzelinių automobilių nebeužsiveda pasibaigus AdBlue, būtina reguliariai tikrinti jo lygį.

KASKO ir privalomasis draudimas – apsaugok savo automobilį

Nors AdBlue padeda sumažinti aplinkos taršą remiantis Euro 6 standartu, tau taip pat svarbu pasirūpinti savo transporto priemonės apsauga. Nepriklausomai nuo to, ar Tavo automobilis naujas, ar naudotas – būtina turėti privalomąjį automobilio draudimą ir verta papildomai pasirūpinti KASKO draudimu. Jie užtikrina, kad būsi apsaugotas nuo netikėtų situacijų, įskaitant avarijas, gamtos stichijas ar vagystes. Kad Tavo transporto priemonė būtų ne tik ekologiška, bet ir saugi – rinkis visapusišką apsaugą, o prireikus, kreipkis į techninę pagalbą kelyje.